Wyszukaj

  • Strona główna
  • Aktualności »
    • Wydarzenia
    • Komunikaty urzędowe
    • Współpraca międzynarodowa
    • Przegląd prasy
    • Gospodarka odpadami
    • Sprzedaż nieruchomości gminnych
    • Przygarnij zwierzaka
    • Harmonogram odbioru odpadów
  • Władze miasta »
    • Burmistrz Gminy
    • Zastępcy Burmistrza
    • Rada Miejska
    • Informacje Przewodniczącego Rady Miejskiej
    • Komisje Rady Miejskiej
    • Sekretarz, Skarbnik
    • Młodzieżowa Rada Miejska
  • Struktura Urzędu »
    • Audytor Wewnętrzny
    • Biuro Prawne
    • Biuro Zarządzania Kryzysowego
    • Biuro Rady Miejskiej
    • Biuro Pozyskiwania Środków Zewnętrznych
    • Biuro Zamówień Publicznych
    • Biuro Informatyzacji i Infrastruktury Informacji Przestrzennej
    • Kancelaria
    • Urząd Stanu Cywilnego
    • Kadry
    • Działalność Gospodarcza
    • Wydział Promocji i Współpracy z Organizacjami Społecznymi
    • Wydział Oświaty, Kultury i Zdrowia
    • Wydział Administracyjno-Gospodarczy
    • Wydział Planowania Przestrzennego
    • Wydział Dróg Gminnych
    • Wydział Gospodarki Nieruchomościami
    • Wydział Finansowy
    • Wydział Inwestycji i Remontów
    • Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa
    • Wydział Gospodarki Komunalnej i Spraw Lokalowych
  • Inwestycje Gminy »
    • Realizowane
    • ZIT
  • Informator miejski »
    • O mieście
    • Historia
    • Uzdrowisko »
      • Uzdrowisko Konstancin-Zdrój
      • Historia uzdrowiska
      • Tężnia solankowa
    • Środowisko
    • Edukacja
    • Kultura »
      • KDK
      • Biblioteki
      • Szkoła Muzyczna
      • Otwarte Ogrody »
        • Otwarte Ogrody 2011
        • Otwarte Ogrody 2010
        • Otwarte Ogrody 2009
    • Sport i rekreacja »
      • GOSIR
      • Kluby sportowe
    • Zdrowie
    • Organizacje pozarządowe
    • Parafie »
      • Klarysew
      • Konstancin
      • Skolimów
      • Słomczyn
      • Jeziorna Fabryczna
      • Chylice
      • Ewangelicki Ośrodek Diakonii TABITA
    • Honorowi obywatele
    • Ważne telefony w mieście
    • Fundusze zewnętrzne »
      • Fundusze europejskie »
        • Zagospodarowanie Parku Zdrojowego
        • Adaptacja willi Hugonówka
        • Dziecięca akademia przyszłości
        • Let's talk
        • Bawimy się i rozwijamy
        • Rozwój inteligencji emocjonalnej
        • Nowa jakość edukacji i rozwój kompetencji
        • Rozwój elektronicznej administracji
        • Budowa społeczeństwa informacyjnego
        • Europa dla obywateli
      • Dotacje rządowe »
        • Radosna szkoła
        • Cyfrowa szkoła
      • Pożyczki »
        • Kanalizacja - sołectwo Borowina
        • Kanalizacja - wieś Czarnów
        • Wodociąg - wieś Czarnów
        • Kanalizacja - rejon Chylice letnisko
        • Kanalizacja - ul.Piaseczyńska/Pułaskiego
        • Kanalizacja - Kawęczynek/Borowina
    • Działalność gospodarcza w gminie »
      • Katalog konstancińskich firm
  • Poradnik turysty »
    • Biura podróży i przewodnicy
    • Gastronomia
    • Noclegi
    • Muzea
    • Zabytki
    • Szlaki piesze i rowerowe
  • Bezpieczeństwo publiczne »
    • Policja
    • Straż Miejska
    • Ochotnicza Straż Pożarna
    • Zarzadzanie kryzysowe
  • Kalendarium Wydarzeń
  • Linki: lokalne serwisy
  • Działalność gospodarcza w gminie »
    • Katalog konstancińskich firm
     
     

Sprawy załatwiane przez Wydział Planownia Przestrzennego

 

Przyjęcia interesantów:

Poniedziałek 9:15-16:45
Piątek 8:15-15:45

 

Co można załatwić?

1. Wydawanie decyzji o warunkach zabudowy.

2. Wydawanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.

3. Wydawanie wypisu i wyrysu ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna.

4. Wydawanie wypisu i wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

5. Wydawanie zaświadczeń Burmistrza Gminy o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania obiektu budowlanego z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

6. Wydawanie zaświadczeń Burmistrza Gminy o zgodności samowoli budowlanej z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

7. Wydawanie zaświadczeń Burmistrza Gminy w sytuacji braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. 

 

Wydawanie decyzji o warunkach zabudowy
 

Wymagane dokumenty:

1. Wniosek o wydanie decyzji o warunkach zabudowy wraz z załącznikami wymienionymi w formularzu wniosku.
2. Wypis z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego rejestru (podmioty prawne) wydany nie później niż 3 miesiące przed datą złożenia wniosku.
3. Pełnomocnictwo dla osoby upoważnionej, jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika.
4. Dowód dokonania należnej opłaty skarbowej. 
Do wniosku należy dołączyć dokumenty zaświadczające, że istniejące lub projektowane uzbrojenie terenu jest wystarczające dla danego  zamierzenia inwestycyjnego (art. 61.1 ust. 3 Ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym) lub umowy dotyczące zagwarantowania wykonania uzbrojenia terenu, zawarte pomiędzy gestorem sieci  a inwestorem (art. 61.5 w/w Ustawy).
 

Opłata skarbowa:

a. 17 zł - za dokument stwierdzający ustanowienie pełnomocnika,
b. 107 zł - za wydanie decyzji o warunkach zabudowy,
c. 56 zł - za przeniesienie decyzji o warunkach zabudowy na rzecz innego podmiotu.
 

Podstawa prawna:

1.  Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2000 r. nr 98, poz. 1071, z późn. zm.).
2.  Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2003 r. nr 80, poz. 717, z późn. zm.).
3.  Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r. nr 199, poz. 1227).
4.  Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. z 2004 r. nr 257, poz. 2573, z późn. zm.).
5.  Ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. z 2003 r. nr 162, poz. 1568).
6.  Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2007 r. nr 19, poz.115, z poźn. zm.).
7.  Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (tekst jednolity Dz.U. z 2003 r. nr 164, poz.1588).
8.  Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie oznaczeń i nazewnictwa stosowanych w decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz w decyzji o warunkach zabudowy (Dz.U. z 2003 r. nr 164, poz. 1589).
9.  Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. nr 225, poz. 1635, z późn. zm.).   


Wydawanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego
 

Wymagane dokumenty:

1. Wniosek o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego wraz z załącznikami wymienionymi w formularzu wniosku.
2. Wypis z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego rejestru (podmioty prawne)wydanego nie później niż 3 miesiące przed datą złożenia wniosku.
3. Pełnomocnictwo dla osoby upoważnionej, jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika.
4. Dowód dokonania należnej opłaty skarbowej. 
 

Opłata skarbowa:

a. 17 zł - za dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnika.
b. 107 zł - za wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
 

Podstawa prawna:

1.  Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2000 r. nr 98, poz. 1071, z późn. zm.).
2.  Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2003 r. nr 80, poz. 717, z późn. zm.).
3.  Ustawa z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r., nr 199, poz. 1227).
4.  Ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. z 2003 r. nr 162, poz. 1568, z późn. zm.).
5.  Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2007 r. nr 19, poz.115 z poźn. zm.).
6.  Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie oznaczeń i nazewnictwa stosowanych w decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz w decyzji o warunkach zabudowy (Dz.U. z 2003 r. nr 164, poz. 1589).
7.  Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz.U. z 2004 r. nr 257, poz. 2573 z późn. zm.).
8.  Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2006 r. nr 225, poz. 1635, z późn. zm.).
9.  Ustawa z dnia 7 maja 2010r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych  (Dz. U. z 2010r. , nr 106 poz. 675). 

 

Wydawanie wypisu i wyrysu ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna


Wymagane dokumenty:

1. Wniosek o wydanie wypisu i wyrysu ze Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna.
2. Oryginał dowodu uiszczenia opłaty skarbowej.
 

Opłata skarbowa:

1. za wydanie wypisu:
a. do 5 stron - 30 zł,
b. powyżej 5 stron - 50 zł,
2. za wydanie wyrysu:
a. za każdą wchodzącą w skład wyrysu pełną lub rozpoczętą część odpowiadającą stronie formatu A4 - 20 zł (nie więcej niż - 200 zł).
Maksymalny koszt wypisu i wyrysu – 250 zł (Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej – Dz.U. 2006 Nr 225 poz. 1635, ze zm.).


Podstawa prawna:

1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz.U. 2000 Nr 98 poz. 1071, ze zm).
2. Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. 2003 Nr 80 poz. 717, ze zm.).
3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. 2006 Nr 225 poz. 1635, ze zm.).

 

Wydawanie wypisu i wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
 

Wymagane dokumenty:

1.Wniosek o wydanie wypisu i wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
2. Oryginał dowodu uiszczenia opłaty skarbowej.
 

Opłata skarbowa:

1. za wydanie wypisu:
a. do 5 stron - 30 zł
b. powyżej 5 stron - 50 zł
2. za wydanie wyrysu:
a. za każdą wchodzącą w skład wyrysu pełną lub rozpoczętą część odpowiadającą stronie formatu A4 - 20 zł (nie więcej niż - 200 zł).
Maksymalny koszt wypisu i wyrysu – 250 zł (Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej – Dz.U. 2006 Nr 225 poz. 1635, ze zm.).

 

Podstawa prawna: 

1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz.U. 2000 Nr 98 poz. 1071, ze zm).
2. Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. 2003 Nr 80 poz. 717, ze zm.).
3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. 2006 Nr 225 poz. 1635, ze zm.).

 

Wydawanie zaświadczeń Burmistrza Gminy o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania obiektu budowlanego z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
 

Wymagane dokumenty:

1. Wniosek o wydanie zaświadczenia.
2. Oryginał dowodu uiszczenia opłaty skarbowej.
 

Opłata skarbowa:

1. za wydania zaświadczenia – 17 zł
 

Podstawa prawna: 

1. Ustawa Prawo Budowlane z dnia 7 lipca 1994 roku (Dz.U.z 2006 r. nr 156 poz.1118 z póź zm.) art. 71 ust. 2 pkt.4 ustawy.
2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. nr 225, poz. 1635).


Wydawanie zaświadczeń Burmistrza Gminy o zgodności samowoli budowlanej z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
 

Wymagane dokumenty: 

1. Wniosek o wydanie zaświadczenia.
2. Oryginał dowodu uiszczenia opłaty skarbowej.
 

Opłata skarbowa: 

1. za wydania zaświadczenia – 17 zł
 

Podstawa prawna:

1. Ustawa Prawo Budowlane z dnia 7 lipca 1994 roku (Dz.U.z 2006 r. nr 156 poz.1118 z póź zm.) art. 49 b ustawy.
2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. nr 225, poz. 1635). 


Wydawanie zaświadczeń Burmistrza Gminy w sytuacji braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego

 

Wymagane dokumenty: 

1. Wniosek o wydanie zaświadczenia.
2. Oryginał dowodu uiszczenia opłaty skarbowej
 

Opłata skarbowa: 

1. za wydania zaświadczenia – 17 zł
 

Podstawa prawna: 

1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz.U. 2000 Nr 98 poz. 1071, ze zm).
2. Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. 2003 Nr 80 poz. 717, ze zm.).
3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. 2006 Nr 225 poz. 1635, ze zm.).

 

Załączniki:

  • wzór podania o wypis ze studium.pdf
  • Załącznik 1 - podanie o wypis z planu miejscowego i zaświadczenie.pdf
  • Załącznik 2 - podanie o wypis i wyrys ze studium.pdf
  • Załącznik 3 - wniosek o ustalenie warunków zabudowy.pdf
  • Załącznik 4 - wniosek o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego.pdf
  • Załącznik 5 - opłaty skarbowe, Wydział Architektury.pdf

Kontakt

Urząd Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna
ul. Warszawska 32, 05-520 Konstancin-Jeziorna
Kancelaria: tel. 22 754 41 74
Sekretariat: tel. 22 756 48 10
Fax - 22 756 48 85
e-mail: urzad@konstancinjeziorna.pl

Godziny otwarcia

Poniedziałek: 9:00 - 17:00
Wtorek - Piątek: 8:00 - 16:00

Copyright © 2009-2011 UMiG Konstancin-Jeziorna. Aplikacje internetowe ESC SA